Často se nás ptáte

Jak dlouho trvá aktivace služby Bezpečné úložiště a co pro to potřebuji?

Pro aktivaci služby Bezpečné úložiště je nutné mít zřízený účet na www.postaonline.cz. Tento účet musí být ověřený pomocí Zákaznické karty České pošty. Bezpečné úložiště si objednáte na našem webu www.postaonline.cz/bezpecneuloziste.

Aktivace služby proběhne následující kalendářní den po zaplacení služby v případě využití online platebních metod (nebo den, který jste zvolili v objednávce). Pokud zvolíte úhradu služby bankovním převodem, bude aktivace provedena následující kalendářní den po obdržení platby (nebo den, který jste zvolili v objednávce).

Jak mám postupovat, když potřebuji větší prostor k uložení dokumentů než 100 GB?

Pokud jsou Vaše potřeby vyšší, rádi Vám připravíme nabídku na míru. Stačí se s námi spojit a sdělit nám Vaše požadavky. Pro přípravu individuální nabídky nás prosím kontaktujte na
e-mailu uloziste@cpost.cz nebo se obraťte na našeho obchodního zástupce zodpovědného za Váš region.

Jak mohu změnit kapacitu svého Bezpečného úložiště v průběhu využívání služby?

Pokud máte zájem o navýšení kapacity, můžete přímo ve svém úložišti v sekci Nastavení navýšit kapacitu. Kapacita bude navýšena následující pracovní den po obdržení platby.

Snížit kapacitu úložiště je možné nejdříve 30 dní před vypršením zaplaceného období. Kapacita bude snížena další den po expiraci stávajícího období, nová varianta úložiště naváže na stávající (dokumenty zůstanou v úložišti).

Jak je v Bezpečném úložišti zajištěna časová kontinuita dokumentů?

Časovou kontinuitu dokumentů v Bezpečném úložišti zajišťujeme dle normy ETSI. K archivnímu časovému razítku připojujeme metadata s aktuálními informacemi o platnosti certifikátu časového razítka a zajišťujeme kontrolní součet tak, aby chránil nejen samotný dokument, ale i jeho metadata. Po vypršení platnosti archivního časového razítka dochází k periodickému připojování dalších časových razítek tak, aby každé další bylo připojeno před vypršením platnosti předchozího.

Jakým způsobem je možné provést kontrolu platnosti archivního časového razítka přiřazeného k dokumentu?

Na webových stránkách České pošty je k dispozici ke stažení aplikace pro ověření platnosti archivního časového razítka.

Jak je zajištěno bezpečné uložení Vašich dokumentů a garantována neměnnost dokumentů?

Vaše data jsou uložena v datovém centru České pošty. Datové centrum se nachází na území České republiky a je pod nepřetržitou ochranou. Veškerá komunikace s úložištěm a dokumenty na něm jsou šifrované. Každý ukládaný dokument prochází antivirovou kontrolou. Je vyloučena jakákoliv manipulace s dokumenty. Uložené dokumenty není možné editovat, lze pouze ukládat další verze dokumentů.

Jaké dokumenty mohu do úložiště ukládat?

Do svého úložiště můžete ukládat jakékoliv dokumenty bez omezení formátu, včetně naskenovaných dokumentů, datových zpráv, zvukových souborů atd. Velikost jednoho uloženého souboru může být až 100 MB.

Jak zajistím zpřístupnění souboru další osobě, u které si nepřeji, aby vstupovala do mého úložiště?

U daného souboru zvolíte příkaz Zpřístupnit soubor a poté vyplníte kontaktní e-mailovou adresu nebo datovou schránku a mobilní telefon uživatele, s kterým chcete soubor sdílet. Jemu je zaslán do e-mailu či datové schránky unikátní odkaz ke stažení souboru a zároveň dostane na mobilní telefon potvrzovací kód, který musí před stažením souboru vyplnit.

Zpřístupnění je možné provést i na více uživatelů najednou. Počet příjemců zpřístupněných souborů je omezen na maximálně 5 (tj. 5 e-mailových adres nebo datových schránek). Zpřístupnit je možné maximálně 10 souborů v rámci jednoho přístupu. Uživatel může soubory zpřístupnit až na dobu 30 kalendářních dnů. Pro další zpřístupnění musí být vždy použít potvrzovací kód, který obdržel původní příjemce sdíleného dokumentu.

Pokud chci dostávat notifikace od Bezpečného úložiště do datové schránky, jak si mám aktivovat příjem datových zpráv?

Funkcionalitu příjmu Poštovních datových zpráv můžete velmi jednoduše aktivovat v uživatelském nastavení Vaší datové schránky. Tlačítko Povolit příjem Poštovních datových zpráv najdete v základním menu v části Nastavení. Příjem Poštovních datových zpráv je zdarma a můžete je využít i pro kontakt s dalšími subjekty a adresáty.

Jak mohu získat informace o tom, jaké aktivity probíhaly v mém Bezpečném úložišti?

V sekci Nastavení svého úložiště máte detailní informace o historii uložených dokumentů (data uložení, smazání, zpřístupnění dokumentu, přiřazení časových razítek, apod.).